Werneri kursseja ei tällä kaudella järjestetä

Katso ajankohtaista osio.

Werneri-kurssit

Werneri-kurssi kestää yhteensä 400 min. Se on yleensä 4 päivänä 100 min per päivä. Kurssi voi olla peräkkäisinä päivinä tai esim. kerran viikossa.

Suksiryhmiin otetaan 4 - 8 lasta, lumilautaryhmiin 4 - 6 lasta. Sama määrä otetaan myös aikuisten wernerikursseille.

Laskuvälineistä edullisempi vuokrahinta lasten Wernerikurssilaisille 15€ kerta.

Wernerin esikoulu 4-5 vuotiaille

Muista Werneri-kursseista poiketen kurssin pituus on 4 kertaa 60 minuuttia.

Kurssin jälkeen lapsi osaa toimia loivassa lastenrinteessa aikuisen kanssa, osaa käyttää mattohissiä, kääntyä molempiin suuntiin, jarruttaa ja pysähtyä.

LumiWerneri (suksi)

Kurssi on tarkoitettu 5 - 9 -vuotiaille lasketteluharrastustaan aloitteleville. Kurssin jälkeen lapsi osaa mm itsenäisesti kääntyä, jarruttaa, pysähtyä suksilla, käyttää hissiä, nousta ylös kaaduttuaan, ottaa sukset pois jaloista ja laittaa sukset jalkoihin.

VauhtiWerneri (suksi)

Kurssi on tarkoitettu vähintään 7-vuotiaille. Jatkotason ohjelma lapsille, jotka ovat käyneet LumiWernerin tai omaavat kurssilla opetettavat taidot (katso yllä). Kurssin jälkeen lapsi on varma suksilla ja hisseissä, hän pystyy itsenäisesti ja omatoimisesti nauttimaan hiihtokeskuksen koko rinnetarjonnasta.

LumiWerneri (lauta)

Kurssi on tarkoitettu vähintään 8 -vuotiaille lautailuharrastustaan aloitteleville. Kurssilla nuori lautailija oppii lumilautailun perusteet, myös temppuja ja niksejä. Kurssin jälkeen lapsi osaa mm itsenäisesti laskea perherinteessä, käyttää sompahissia ja nousta itsenäisesti ylös kaaduttuaan. Lapsi osaa hyödyntää lautaa ja hiihtokeskuksen tarjoamia mahdollisuuksia luovasti mutta turvallisesti.

VauhtiWerneri (lauta)

Kurssi on tarkoitettu vähintään 8 -vuotiaille. Jatkotason ohjelma lapsille, jotka ovat käyneet LumiWernerin tai omaavat kurssilla opetettavat taidot (katso yllä). Kurssin jälkeen lapsi on varma laudalla ja hisseissä, hän pystyy itsenäisesti ja omatoimisesti nauttimaan hiihtokeskuksen koko rinnetarjonnasta.

AikuistenWerneri (lauta ja suksi)

Kursseilla lähdetään alkeista ja edetään ryhmän taitojen mukaan.